سفارش تبلیغ
صبا ویژن

را نی

محیط کار خود را زیبا کنید

 

محل کار جایی است که اگر شما شاغل باشید حتما ساعات نسبتا زیادی را در انجا سپری میکنید پس چرا به محیط کارتان توجه نمیکنید؟ توجه به محیطی که در آن کار یا زندگی میکنید درست به معنای ارزشی است که برای خودتان قایل هستید. زیبا شدن دفتر کار یا محیط کار علاوه بر اینکه میتواند خستگی کار را برای شما کم کند برای کسانی که به محیط کاری شما مراجعه میکنند نیز لحظات لذت بخشی را فراهم میکند.
 
نکاتی برای زیبا شدن محیط کار:
 
1)روی دیوار های خسته کننده هر اداره میتوان با نصب کردن چند تابلو در سایزهای مختلف انجا را به محیطی زیبا تبدیل کرد. در اینجا شکل و مفهوم تابلو مهم نیست هر تصویری که حس خوبی را به اطرافیان منتقل کند ارزش بیشتری دارد. این تابلو حتی میتواند خطوطی در هم اما مخلوطی از رنگهای شاد باشد.
 
2)چون شما به طور میانگین چیزی در حدود 8 تا 9 ساعت را در محل کارتان سپری میکنید بهتر است از رنگهای ارامش بخش استفاده کنید. کرم رنگ مناسبی است زیرا هم آرامشبخش و در عین حال مناسب محیط های اداری است.
 
3)میز شما معمولا در معرض دید همگان است. میز شلوغ هم شما را آشفته میکند هم جلوه زیبایی ندارد. پس همواره سعی کنید میزی مرتب داشته باشد. داشتن یک قفسه برای وسایلتان هم شما را از آشفتگی نجات میدهد و هم میتواند با چیدن درست وکمی خرج کردن سلیقه محیطتان را زیبا تر کند.
 
4)گیاهان.....این موجودات زنده حتی در محیط کارتان هم زیبایی را منتقل میکنند. گذاشتن یک گلدان (البته به صورت درختچه) میتواند محیط رسمی کار را زنده کند. علت اینکه گیاهان در هر جا که حضور دارند آنجا را به محیطی زیبا تبدیل میکند این است که رنگ سبز مکمل خوبی برای رنگهای اصلی است.
 
5)داشتن میز و صندلی زیبا و در عین حال راحت امری است اساسی. میز و صندلی زیبا هم راندمان کار را بالا میبرد و هم جلوه ی بصری بی نظیری را فراهم میکند (رنگ میز و صندلی باید با محیط هماهنگی کامل داشته باشد).
 
6)برخی موارد هست که در زیبایی همواره تاثیر دارند. یکی از این عوامل نور است. استفاده از نورهای زرد و ابی (فلور سنت) با هم زیبایی را افزایش داده، چشم را اذیت نمیکند و شما و مراجعه کنندگان را از حالت کسلی در میاورد.
 
محیط کارتان را هم چون محیط زندگیتان بدانید و در زیبا کردن آن کوتاهی نکنید.

 


ارسال شده در توسط مرتضی نعیم
<   <<   6